Isabel Allende: “M’ha encantat provar el gènere policial, ha estat tot un repte”

M. B (@xellbatlle), M. R (@rr_marina) i N.F (@nfalro). – L’escriptora Isabel Allende ha estat aquest matí a la llibreria Negra i Criminal signant llibres.

Foto d'Isabel Allende a la 'Negra i Criminal'

Isabel Allende a la ‘Negra i Criminal’ / N. Falcó

L’autora xilena ha aprofitat la celebració de la BCNegra per visitar la ciutat i dedicar exemplars d’ ‘El joc de Ripper’, la seva primera novel·la policial.

L’equip de TotBCNegra ha pogut parlar amb ella. Aquí us deixem la nostra conversa (traduïda del castellà).

n0y8fgxhkjpsaoñjx

Com decideixes fer el canvi d’estil pel ‘Joc de Ripper’?

“El canvi no va ser idea meva. Jo sempre començo els meus llibres el dia 8 de gener però estava a mitjans d’any i encara no tenia cap tema. Aleshores la meva agent, Carmen Balcells va animar-me a escriure una novel·la a quatre mans amb el meu marit. Ell les escriu de gènere policial, per tant havia de ser d’aquest tipus. Vam començar a rumiar-ho molt. Ja era desembre; quedava només una setmana pel dia 8 de gener i l’únic que fèiem era barallar-nos. A més a més, quan va arribar el moment d’escriure, vaig adonar-me que literàriament érem molt diferents: jo escric en espanyol i ell en anglès, jo tinc una capacitat d’estar asseguda treballant de més o menys 11 hores mentre que la seva és d’11 minuts. Jo ho investigo tot a fons; ell improvisa. Finalment vam decidir que cadascú avançaria per separat: ell va començar a escriure la seva sisena novel·la negra i jo la meva primera.”

Ara que ha provat aquest gènere, li agradaria seguir escrivint-lo?

“Ara mateix no. He estat treballant en una altra novel·la que sortirà cap a l’abril d’aquest any. Es diu “El amante japonés” i no és policial. Però en un futur sí que podria tornar a pensar-hi perquè m’ha encantat el gènere. És molt entretingut. Imaginar la trama, posar trampes al lector perquè es distregui sense adonar-se’n i aconseguir resoldre-ho tot de manera intel·ligent. És un gran repte”.

Què ens pot dir de nous projectes? Aquest 8 de gener va començar quelcom nou?

Sí, vaig començar una cosa. No l’he avançada però sí que la vaig iniciar. Cada 8 de gener, passi el que passi, m’obligo a escriure, com a mínim un paràgraf nou. Per superstició i per disciplina. M’allibero els primers mesos de l’any per dedicar-los a escriure.

Isabel Allende amb l'equip de TotBCNegra

Isabel Allende amb l’equip de TotBCNegra.                                                      /Foto de Núria Falcó

Anuncis

Deixa un comentari

